StarkaMammor BAS

StarkaMammor BAS 

- Kom tillbaka på rätt sätt och i rätt takt efter förlossningen!

Nu kör vi igång den femtonde (!) terminen av vår uppskattade mammaträning! Du får coachning av utbildade instruktörer med lång erfarenhet inom mammaträning som guidar dig till en stark start efter förlossningen. Under fyra veckor med två träningspass i veckan kör vi fokus på att hitta rätt aktivering i framför allt bål och bäckenbotten. Vi jobbar även med styrka för övriga kroppen för att lära in rätt teknik i övriga muskelgrupper vilket ger dig möjligheten att ta träningen till nästa nivå.

  • Passen passar alla vare sig du har tränat mycket eller lite, fött med kejsarsnitt eller haft problem med bäckenet under graviditeten.
  • Vi tränar utomhus och din bebis ligger kvar i vagnen, på filt bredvid eller i sele på mage/rygg för alternativa övningar.
  • Antal platser är begränsat till 10 st/grupp.
  • Passens längd är 60 min, inkl kortare stretch.
  • Passen innehåller givetvis mycket svett, puls, skratt och pepp från bästa träningskompisarna!

Efter fyra veckors grundträning är du redo för att träna vidare med gruppen StarkaMammor som kör utomhuspass ända fram till veckan före jul. StarkaMammor tränar tisdagar och torsdagar i Älvsjöskogen mellan kl 10.45 -11.45, läs mer HÄR. 
Om du pga sjukdom skulle missa något av BAS-passen är du välkommen att ta igen den gången på StarkaMammor.

Det finns i år två olika träningsställen, Älvsjöskogen och Källbrinks IP i Huddinge, varje träningsställe har sin egen grupp.

 

StarkaMammor BAS - Höstterminen 2018

Älvsjöskogen Tisdagar och Torsdagar, 9.30 - 10.30, samling vid de röda stugorna och gräsplanen på Älvsjö Gamla IP, Älvsjö

GRUPP ÄLVSJÖ1: 28 augusti - 20 september 2018
GRUPP ÄLVSJÖ2: 25 september - 18 oktober 2018
GRUPP ÄLVSJÖ3: 23 oktober - 15 november 2018

Huddinge - Måndagar och Onsdagar, 9.30 - 10.30, samling vid Tennishallens parkeringen, Källbrinks IP, vackra skogar som ligger 10 minuters promenad från centrum

GRUPP KÄLLAN1: 27 augusti -19 september 2018
GRUPP KÄLLAN2: 24 september - 17 oktober 2018 
GRUPP KÄLLAN3: 22 oktober - 14 november 2018

Generellt sätt brukar man säga att kroppen är redo för träning ca 6-8 veckor efter förlossningen, men det kan givetvis variera. Hör efter med din barnmorska vid efterkontrollen, hon kan ge dig grönt ljus för träning. 

För kortköp: WEBSHOP - klicka här

  

  • Priser

    För StarkaMammor BAS:

    • 4 veckor/8 pass: 1250 kr

    Du köper träningskorten i vår Webshop. Med ditt köp godkänner du StrongByNatures träningsvillkor.

  •