BootCamp

BootCamp 

- Kom tillbaka på rätt sätt och i rätt takt efter förlossningen!

Nu kör vi igång den trettonde terminen av den uppskattade BootCamp-träningen! Vi blandar styrke- och konditionsträning på ett varierat sätt och finner glädjen i att hitta den nya starka och funktionella kroppen. Under graviditeten utsätts kroppen för stora förändringar och påfrestningar. För att komma tillbaka till en stark kropp är det viktigt att man tränar på rätt sätt, rätt ordning och i rätt takt.

  • Passen passar alla vare sig du har tränat mycket eller lite, fött med kejsarsnitt eller haft problem med bäckenet under graviditeten.
  • Vi fokuserar mycket av träningen på kontakten med de inre magmusklerna men tränar även styrka för övriga kroppen samt kondition för att öka flåset.
  • Passen innehåller givetvis mycket svett, puls, skratt och pepp från bästa träningskompisarna!
  • Våra instruktörer är specialutbildade inom mammaträning och vägleder dig på bästa sätt efter dina förutsättningar.
  • Du behöver inte vara med från terminsstart, välkommen att hoppa på träningen när du och din bebis är redo.

Det finns tre olika träningsställen, ÄlvsjöskogenHuddinge och Hammarby Sjöstad. Det går bra att gästspela på alla ställena och tanken är att man tränar två gånger i veckan med minst en dag emellan så kroppen hinner återhämta sig. Vill man nöja sig med ett träningstillfälle per vecka eller efter ett par veckor lägga till ett tredje går givetvis det också bra.

 

 

BootCamp - Höstterminen 2017

Höstterminen pågår mellan 28 augusti och 16 november 2017.

  • Älvsjöskogen - Tisdagar och Torsdagar, 9.30 - 10.30, samling vid de röda stugorna och gräsplanen på Älvsjö Gamla IP, Älvsjö

  • Huddinge - Måndagar och Onsdagar, 9.30 - 10.30, samling vid Tennishallens parkeringen, Källbrinks IP, vackra skogar som ligger 10 minuters promenad från centrum

  • Hammarby Sjöstad/Hammarbybacken - Måndagar och Torsdagar, 13.00 - 14.00 samling vid parkeringen Hammarbybacken

Det är inget krav att vara med från terminsstart utan det går bra att hoppa på träningen under terminen. Generellt sätt brukar man säga att kroppen är redo efter ca 6-8 veckor efter förlossningen, men det kan givetvis variera. Hör efter med din barnmorska vid efterkontrollen, hon ger dig grönt ljus för träning.

Passens längd är ca 60 min inkl kortare stretch.

 

VÅRTERMINEN 2018

Minigrupp Mamma Steg 1

Liten grupp om fyra Mammor med bebis, två pass i veckan under fyra veckor. Vi jobbar i det första steget efter graviditet med att hitta kontakten med musklerna på rätt sätt i rätt takt. Vi fokuserar mycket på bålen för att komma tillbaka till den rätta tyngdpunkten i hållningen för att kunna ta träningen till nästa nivå. Även styrka för övriga kroppen tränas. 

Grupp 1A: 15, 18, 22, 25, 29 januari, 1, 5 och 8 februari kl 9.30 - 10.30
Grupp 1B: 15, 18, 22, 25, 29 januari, 1, 5 och 8 februari kl 11.00 - 12.00
Grupp 1C: 12, 15, 19, 22,26 februari, 1, 5, 8 mars kl 9.30 - 10.30
Grupp 1D: 12, 15, 19, 22,26 februari, 1, 5, 8 mars kl 11.00 - 12.00

För bokning: WEBSHOP - klicka här

Minigrupp Mamma Steg 2

Här jobbar vi vidare med ännu mera styrka! Passar Mammor som känner att dom har koll på den inre magmuskulaturen för att kunna utmana sig i tuffare styrka för bålen och övriga kroppen. Vi ökar på tempot så pulsen stiger vilket blir ytterligare en svårhetsgrad för bålen.

Grupp 2A: 12, 15, 19, 22,26 februari, 1, 5, 8 mars kl 13.00 - 14.00

För bokning: WEBSHOP - klicka här

 

Minigrupp Mamma Steg 3

Gruppen för dig som t.ex gick BootCamp under hösten 2017 och som vill köra tuffare styrka för hela kroppen. Vi jobbar bl.a med minibands och ökar intensiteten för hjärtat. 

Grupp 3A: 15, 18, 22, 25, 29 januari, 1, 5 och 8 februari kl 13.00 - 14.00
Grupp 3B: 16. 19, 23, 26, 30 januari, 2, 6 och 9 februari kl 9.30 - 10.30
Grupp 3C: 16, 19, 23, 26, 30 januari, 2, 6 och 9 februari kl 11.00 - 12.00

För bokning: WEBSHOP - klicka här

Bebisar är varmt välkomna på alla Minigrupperna

BOOTCAMP

Vårterminen startar den 2 april och pågår till den 19 juni på följande platser, dagar och tider:

Huddinge: Källbrinks IP Måndagar och onsdagar kl 9.30 - 10.30
Älvsjöskogen: Tisdagar och torsdagar kl 9.30 - 10.30

För bokning: WEBSHOP - klicka här

  • Priser och Anmälan

    Du kan välja mellan följande träningskort:

    • 5 pass HT17: 690 kr
    • 10 pass HT17: 1190 kr
    • Terminskort HT17: 1890 kr (med terminskortet tränar du obegränsat antal pass under terminen!)

    Du köper träningskorten i vår Webshop. Anmäl dig via mail: info@strongbynature.se. Efter anmälan har du alltid en plats på passen.Med din anmälan godkänner du StrongByNatures träningsvillkor.

  •