Vanliga frågor

Vanliga frågor

Det kommer massor med frågor - på passen, i mail, via sms. Här hittar du svaren på några av de vanligaste. Tveka inte att höra av dig om det är något du undrar över - vi svarar så gärna!

 

Mammaträning

När kan man börja träna efter förlossningen?
- Generellt sätt 7-8 veckor efter förlossningen, din barnmorska ger dig grönt ljus på efterkontrollen.
Kan man träna om man har haft problem med bäckenet under graviditeten?
- Absolut! Det är just träning du behöver för att bygga upp och stärka dina muskler för att komma tillbaka. All träning är anpassad för mammakroppen för att du ska komma tillbaka på rätt sätt och i rätt takt.
Kan man hoppa på träningen under terminen?
- Det går jättebra att börja när kroppen är redo. Meddela gärna via mail när du planerar din träningsstart.
Vad gör jag om min bebis skriker och är vaken under passet?
- Det är bara att rätta in sig efter vad barnet vill och låta henne/honom vara med. Det går alltid att anpassa så man kan göra alternativa övningar antingen med gungande vagn eller bebis i t.ex en Baby Björn. Däremot så rekommenderar vi inte att barnet används som "tyngd" i lyft. Ibland kan det kanske vara så att amning är enda trösten och då är det så, då är det bara att ta en paus.

OutDoor

Hur tränad måste jag vara för att passa in i gruppen?
- Det är stor spridning på träningsvanan på passen. Passen passar alla, vältränad som nybörjare, då vi bygger passen så att alla ska kunna hänga med i sin takt och ta ut sig på sin egna nivå.
Är det mycket löpning?
- OutDoor är inget löparpass, vi joggar mellan olika platser i skogen där vi stannar till och jobbar styrka/kondition. När vi tränar kondition jobbar vi i oftast i intervallform och då styr var och en sin egna maxgräns.
Vad behöver jag för utrustning?
- Ett mindre liggunderlag som du kan ha användning för när vi gör övningar på marken och det är blött/fuktigt. Ett par handskar som står emot väta är också ett bra tips samt vattenflaskan så klart. Detta förvaras med fördel i ryggsäck.

Allmänt

Behöver jag anmäla mig till varje pass?
- Ingen föranmälan krävs, bara att dyka upp ca fem minuter före träningsstart.
Kan jag dela mitt klippkort med någon annan?
- Alla klipp-/terminskort är personliga och terminsbundna.
Ställs passet in vid dåligt väder?
- Vi kör träning i alla väder! Gränsen kan för BootCamp/Starka Mammor vara om det regnar OCH stormar. För OutDoor-gänget har vi en köldgräns vintertid på -15 grader. Skulle ett pass ställas in meddelas detta via mail, Facebook och Instagram.
Kan man köpa presentkort på träning?
- Självklart, det går att köpa presentkort på i princip alla våra tjänster. Kontakta oss för mer information!
Är träningarna bara för tjejer?
- Ja, gruppträningarna är bara för tjejer. Personlig träning finns både för tjejer och killar.